Mladi ilustratorji

Ustvarjanje večjezičnih ilustriranih knjig

 

Vodja projekta: dr. Tina Ilgo, direktorica Konfucijeve učilnice Ljubljana, učiteljica kitajščine

Člani tima: izbrani oddelek, razredna učiteljica izbranega oddelka, mag. Sonja Stepančič (razredna učiteljica), Shaoying Liu (prevajalka), Irena Vižintin (lektorica slovenskega besedila), Min Wang (lektorica kitajskega besedila), Živa Hudohmet (avtorica besedila na zadnji platnici), mag. Danijela Voljč (slovenska direktorica Konfucijevega inštituta Ljubljana), Lu Tingyao (kitajska direktorica Konfucijevega inštituta Ljubljana)

Zametki projekta Mladi ilustratorji segajo v šolsko leto 2020/2021, ko je v okviru Konfucijevega inštituta Ljubljana Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani potekal triletni razvojno-raziskovalni projekt Kitajska kultura skozi pravljice, ki se je zaključil leta 2023. Projekt je bil med učenci, starši in sodelujočimi učitelji zelo dobro sprejet, zato smo se odločili, da ga nadgradimo in nadaljujemo v obliki šolskega projekta na Osnovni šoli Trnovo. Tako je nastal projekt z naslovom Mladi ilustratorji, v katerega je vsako šolsko leto vključen en oddelek. Poteka v obliki obogatitvene dejavnosti, ki se po navadi izvaja dve šolski uri tedensko in jo vodi dr. Tina Ilgo v sodelovanju z razredno učiteljico. Učenci v sklopu projekta spoznavajo in raziskujejo kitajsko kulturo in družbo ter svet kitajskih mitov in legend. V začetni etapi se seznanijo s kitajskimi miti in legendami ter izberejo zgodbo. Sledi druga etapa, v sklopu katere pod vodstvom mentoric razpravljajo o različnih vidikih zgodbe ter spoznavajo kitajsko kulturo, družbo, zgodovino, filozofijo, umetnost, arhitekturo, običaje in navade, praznike, simbole itd. V osrednji etapi naredijo načrt za otroško knjigo in se posvetijo ustvarjalnemu procesu. Naslednja etapa je posvečena prevajanju teksta v kitajščino, oblikovanju knjige in izdaji otroške slikanice v trdi vezavi. Projekt je zaokrožen z likovno razstavo ilustracij in prireditvijo. Otroška slikanica služi kot primer dobre prakse in se uporablja tudi kot promocijski material Osnovne šole Trnovo in Konfucijevega inštituta Ljubljana tako v Sloveniji kot v tujini.

Projekt Mladi ilustratorji omogoča učencem in učiteljem pridobiti kompetence, kot so timsko in projektno delo, vztrajnost, kritično in ustvarjalno mišljenje, aktivno poslušanje, analiziranje, prilagodljivost, kognitivna prožnost, medkulturna podkovanost in empatija, ki so ključne za soočanje z izzivi v stalno spreminjajočem se sodobnem svetu.

Izid otroške knjige Hou Yi in deset sonc

Izid otroške knjige Hou Yi in deset sonc

V okviru projekta Na krilih kitajskih mitov in legend na Osnovni šoli Trnovo je ob podpori Konfucijevega inštituta Ljubljana izšla otroška knjiga z naslovom Hou Yi in deset sonc. Ilustrirali so jo učenci 4. c. Knjigo si lahko izposodite v šolski knjižnici in nekaterih...

Izid otroške knjige Pošast Nian

Izid otroške knjige Pošast Nian

V okviru projekta Kitajska kultura skozi pravljice na OŠ Trnovo je ob podpori Konfucijevega inštituta Ljubljana izšla otroška knjiga z naslovom Pošast Nian. Napisali in ilustrirali so jo učenci 4. b razreda. Knjigo si lahko izposodite v šolski knjižnici. Iskrene...

Izid otroške knjige Pangu loči nebo in zemljo

Izid otroške knjige Pangu loči nebo in zemljo

V okviru projekta Kitajska kultura skozi pravljice na OŠ Trnovo je izšla otroška knjiga z naslovom Pangu loči nebo in zemljo. Ilustrirali so jo učenci 3.c razreda. Knjigo si lahko izposodite v šolski knjižnici, kmalu pa tudi v Narodni in univerzitetni knjižnici....

Kitajski pravljični večeri

Kitajski pravljični večeri

Vljudno vabljeni na kitajske pravljične večere z Radiem Slovenija in Konfucijevim inštitutom Ljubljana. V oddaji Lahko noč otroci! lahko prisluhnete kitajskim pravljicam, ki bodo zaživele v zvočni podobi. Pravljice bodo na sporedu štiri zaporedne sobote v mesecu...

Čudoviti svet kitajskih simbolov

Čudoviti svet kitajskih simbolov

Učenci 3.c razreda so v okviru projekta Konfucijeve učilnice Ljubljana z naslovom »Kitajska kultura skozi pravljice na OŠ Trnovo« spoznavali starodavne kitajske simbole. Ustvarili so navdušujoče slike na to temo, ki si jih lahko ogledate v spodnjem posnetku z naslovom...

Kitajska kultura skozi pravljice na OŠ Trnovo

Kitajska kultura skozi pravljice na OŠ Trnovo

V 3.c razredu je od oktobra do decembra 2020 potekal projekt Konfucijeve učilnice Ljubljana z naslovom »Kitajska kultura skozi pravljice na OŠ Trnovo«. Učenci so se preko branja in predstavitev seznanili s kitajsko mitološko zgodbo Pangu loči nebo in zemljo. Nato so...

Dostopnost